2018.10.28.

Az IBM Corporate Service Corps (CSC) 8 országból érkező szakértői egy négyhetes program során pro bono segítettek több magyar non-profit szervezetnek és azok ügyfeleinek, elsősorban a digitalizáció és a kis és középvállalatok fejlesztésének témájában. A szakemberek nagyvállalati módszertanok alkalmazásával támogatták, hogy partnereik megtalálják a technológia és a társadalmi hasznosság közötti kapcsolódási pontokat, illetve stratégiai terveket dolgozzanak ki.

A program egyik partnere az Impact Hub Budapest volt. Mint Bedő Beatrix társalapító elmondta, a céljuk a pozitív társadalmi változások támogatása, elsősorban a fenntartható társadalmi vállalkozásokat üzemeltető cégek és szabadúszók felkarolásán keresztül. Egyúttal azt a tévképzetet is szeretnék eloszlatni, hogy a társadalmi vállalkozások nem képesek pénzt termelni.

A mostani együttműködés célja egy vidéki vállalkozó nőknek szóló e-oktatási platform kiépítése volt. Ezt azért látták szükségesnek, mert a nagyon központosított Magyarországon a vidéken élőknek nem mindig van esélyük elutazni a fővárosba a szükséges képzésekre.

Az IBM szakembereivel közösen interjúk és műhelymunka segítségével felmérték az igényeket. Arra a megállapításra jutottak, hogy a gyakran egyedül, támogatás nélkül dolgozó vállalkozóknál sokszor az alapvető üzleti ismeretek is hiányosak. Több száz lehetőséget megvizsgálva és demókat készítve választották ki a legmegfelelőbb oktatási platformot, majd ezt a legjobb gyakorlatok ismeretében optimalizálták, és olyan elemeket is beépítettek, mint pl. a játékosítás (gamification).

A megvalósításra egy 14 hetes akciótervet állítottak össze feladatokkal, mérföldkövekkel és határidőkkel, ami alapján az Impact Hub munkatársai már elvégezhetik a feladatokat. Mint Bedő Beatrix fogalmazott: a lehetetlenség érzése helyett mára a megvalósíthatóság és a bizalom érzete dolgozik bennük. A fejlesztéssel havi 50-60 vállalkozót szeretnének elérni, így az éves szinten több száz oktatással már valódi társadalmi és gazdasági hatást gyakorolhatnak majd.

Az IBM CSC további három projekten dolgozott Magyarországon: a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvánnyal egy üzleti innovációt élénkítő és a kkv-k közötti kapcsolatépítésre fókuszáló javaslatcsomagot dolgoztak ki; az IVSZ-szel egy budapesti mesterségesintelligencia-központ alapjait rakták le; a BME Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központjával pedig egy innovációs ökoszisztéma szervezésének módszertanát dolgozták ki.

Címkék: ibm, impact hub, kkv, nők, oktatás

Ezeket a cikkeket olvastad már?